Deseczki do krojenia_serducha

W komentarzach do wpisu Deseczki do krojenia pojawiły się opinie, iż deseczki są zbyt ładne i szkoda przeznaczać je do użytkowania. Powinny raczej służyć jako ozdoba. 
Według mnie jedno nie wyklucza drugiego. Poniżej prezentuję deseczki, które powstały w ramach współpracy z Tomkiem w ♭ aRT at home. Z jednej strony są pomalowane, ozdobione motywem kwiatowym,


a z drugiej strony są surowe (ależ piękne drewno - samo w sobie jest ozdobne).


Oprócz kwiatów używamy innych motywów, czasami są to owoce, czasami ptaszki (deseczka poniżej po prawej stronie nie jest zabrudzona, ta czarna "plamka" to muszka).


Niektóre wzory tak się układają, że istnieje możliwość napisania dedykacji.


Deseczki mają różne rozmiary i kształty. Poniżej jest serducho identyczne z tym, które tak pięknie opisał Tomek w poście Z przyjemnością.


Deseczki mają kształt serca i aż "się proszą" o podarowanie w prezencie - choćby na walentynki.



Poniższa deseczka to jedna z prac wykonanych przed ostatnimi świętami.

16 komentarzy:

  1. Przepiękne! Też czasem zostawiam surowe drewno po drugiej stronie ozdób - zawieszek czy w środku pudełka, ma swój urok... :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie serdecznie wiosennie! :)
    Chciałabym już powąchać bez, taki na krzewie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne! Najbardziej podoba mi się pierwsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne i naprawdę jeziora ich używać. Kupiłam kiedyś u "Chińczyka" okrągłe deski na podkładki pod gorące garnki i w pierwszej chwili chciałam je ozdobić, ale uznałam, że nie, bo szkoda by było niszczyć je garnkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdobiłam kiedyś podkładki korkowe, które od trzech lat służą jako podkładki pod gorące garnki i nic się z nimi nie dzieje.

      Usuń
    2. To może i ja się kiedyś odważę :-)

      Usuń
  5. Śliczne i praktyczne jednocześnie - takich to wręcz należy używać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się kształt deseczek, namalowane wzory na nich i to, że można je wykorzystać w kuchni. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzory są naklejone, ale to wcale nie przeszkadza - ponieważ powierzchnia jest zabezpieczona kilkoma warstwami lakieru. Druga strona deseczek jest surowa i doskonale nadaje się do krojenia.

      Usuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz i że tracisz swój cenny czas, aby zostawić po sobie ślad.